روزنامه‌نگاری که نخست وزیر ایتالیا را با موسولینی مقایسه کرده و همچنین قد او را مورد تمسخر قرار داده بود، ۵ هزار یورو جریمه شد.

دادگاهی در ایتالیا «جولیا کورتز» روزنامه‌نگار مستقل از میلان را به دلیل تمسخر «جورجیا ملونی» نخست وزیر این کشور در شبکه‌های اجتماعی به پرداخت ۵ هزار یورو جریمه محکوم کرد.

به گزارش گاردین، ملونی و این روزنامه‌نگار پس از آن با هم درگیر شدند که «کورتز» ۳۶ ساله یک عکس ساختگی از ملونی با «بنیتو موسولینی» دیکتاتور فاشیست ایتالیا را در توییتر (ایکس کنونی) منتشر کرده و این دو را با هم مقایسه کرد. ملونی در همان زمان به وکیل خود دستور داد که علیه این روزنامه‌نگار اقدام قانونی کند.

در ۲ توییت دیگر در همان روز، «کورتز» جورجیا ملونی را «زن کوچک» خطاب کرد و گفت: «تو مرا نمی‌ترسانی جورجیا ملونی. به هر حال تو فقط ۱.۲ متر قد داری. من حتی نمی‌توانم تو را ببینم». 

کورتز به دلیل توییتی که ملونی را با موسولینی مقایسه می‌کرد تبرئه شد، اما دو توییت دیگر او به منزله «شرم از بدن» تلقی شده و مستلزم پرداخت جریمه است. شرم از بدن به معنای تحقیر یک فرد با نقد‌های منفی و نامناسب در خصوص شکل و اندازه بدن او است و در شبکه‌های اجتماعی بسیار همه‌گیر است. 

کورتز در پاسخ می‌گوید محکوم شدن به دلیل یک شوخی «رسوایی» است و احساس می‌کند دیگر آزادی برای نوشتن در خصوص دولت ایتالیا را ندارد. 

وکیل ملونی گفته است که او ۵ هزار یورو را به خیریه اهدا خواهد کرد.

به گزارش رسانه‌های مختلف ایتالیایی قد او بین ۱۵۸ تا ۱۶۳ سانتی متر تخمین زده شده است.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار